Saturday 14 March 2015

ESP Soya Sihat Pilihan Ramai


Selamat pagi, pagi-pagi lagi ni semangat nak cerita ESP tengah sale..apa yang best sangat dengan ESP sampai terjual beratus2 tin ni. Iya..tak kenal makan tak cinta, selalu dengar ungkapan tu kan. Memang la tak kenal tak boleh nak cakap apa-apa, tapi bila dengar orang bercerita kalau dah kenal luar dalam semua tahu kan. So sama jugak dengan ESP ni..banyak sangat manfaat buat tubuh badan kita sebenarnya.

Sebab kenapa perlu memilih ESP?


Ok, bila bercakap pasal ESP memang dah ramai yang teruja pasal kulit dah tak macam dulu la, parut jerawat makin pudar la, kulit lagi lembut la, memang banyak sangat kebaikan ESP Soy Protein ni. Paling ketara buat diri saya memang kulit makin lembap. Orang lain memang ada masalah jerawat-jerawat semua, tapi saya pulak jenis takde jerawat tapi jenis kulit kering. So, bila dah consume ESP memang nampak ketara la, kulit makin cerah. Rasanya masa zaman-zaman belajar dulu rajin la nak jaga muka, tapi sekarang rasa macam tak sempat nak buat semua benda. Kadang muka pun tak bercuci, aci tak??

Tapi bila belek2 balik gambar yang tahun 2009, zaman anak masa tu baru 2 orang dan bandingkan balik dengan kulit muka sekarang, memang berbeza. Patut la kebetulan jumpa sorang kawan masa zaman belajar dulu, tiba2 jumpa kat Langkawi dah bertahun la tak jumpa..grad 2004, masa jumpa 2014 kot, "ehhh Kak Lini segak nya sekarang...segak you ayat orang utara kan, ehhh...anak dah berapa sekarang, duk macam ni la ek..lagi segak pulak tu..". Tapi bila tengok-tengok balik memang muka ada perbezaan la kot, sebab kita tengok muka kita hari-hari tak perasan sangat la kan. Orang lain yang tengok mungkin la, tambah-tambah yang dah lama kita tak jumpa. Saya ada 5 sebab kenapa anda juga perlu pilih ESP ni:
1) Kulit lebih cantik dan lebih anjal


Sesiapa yang mementingkan kecantikan dan kesihatan anda perlu mencubanya. Kenapa saya berkata demikian kerana ESP merangsang regenerasi kulit dan otot2 kita. Maksudnya kulit menjadi lebih cantik kerana fungsi soya ESP iaitu dari soya tulen tanpa sebarang bahan kimia bermula dari proses awal penanaman hinggalah ke tahap pemprosesannya. Di samping itu juga ia menguatkan otot kita, jadi otot2 kita takda la menggeleber bagi yang dalam proses menguruskan badan.


2) Awet muda dan anti-penuaan

Sesiapa yang dah minum ESP mesti ada perbezaannya, badan rasa lebih bertenaga kerana ia Energizing Soy Protein ini memperkuatkan otot kita sebab tu ada yang kata ia tidak lagi letih seperti sebelumnya bila lepas waktu kerja. Selain dari itu, ESP ini yang mana kita tahu ia mengandungi 9 asid amino yang tidak dihasilkan oleh badan yang mana fungsi asid amino ini adalah untuk memperkuatkan kuku, rambut, darah, organ, kulit dan juga kelenjar. Esp ini juga mengandungi jenis protein dan enzim yang terbaik untuk tubuh badan kita.


3) Mempertingkatkan Fungsi Hormon Wanita

Ramuan kacang soya ini sebenarnya adalah kaya dengan isoflavon yang mana mempunyai fungsi sama dengan fungsi hormon wanita. Ia juga membantu dalam mengurangkan paras kolestrol dalam darah kita di samping mempunyai kalsium yang boleh mencegah osteoporosis. Ia juga baik untuk mencegah gejala 'hot flashes' bagi wanita yang mengalami simptom-simptom ini sebelum menapous. Di samping itu ia juga membantu mencegah kanser dan anemia.


4) Menghilangkan Masalah Pigmentasi Kulit


Ramuan asal yang asli dari kacang soya yang tulen dan dari segi saintifik ialah Glycine Max iaitu antara 7 'super-foods' yang ada kat dunia ini. Hasil kajian dari saintis juga telah membuktikan lecithin yang terdapat dalam soya ini dalam melancarkan peredaran darah dalam badan, boleh menyahtoksin bahan buangan dan lain-lain. Fungsi lecithin ini juga boleh melambatkan uban, masalah keguguran rambut dan kulit kusam. Di samping itu, pigmentasi adalah masalah yang selalu dihadapi oleh kebanyakan wanita. Jadi ESP ini juga boleh mencegah kulit dari masalah pigmentasi kulit/kulit berjeragat.

Jadi, sesiapa yang amat mementingkan kelembapan kulit, keanjalan kulit dan ingin mempunyai struktur kulit yang halus semulajadi inilah penyebabnya kenapa anda perlu memilih ESP sebagai diet harian anda!
 






No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Contact Form

Name

Email *

Message *